2016. június 18., szombat

8. Kritika: Egy zombi naplója

Először is, szeretnék az írótól bocsánatot kérni, amiért ennyit kellett várnia!
A blog ITT tekinthető meg.
  Fülszöveg:
Nekem tetszik. Szerintem figyelemfelkeltő, és azt sugallja az olvasónak, hogy ez érdekes lehet, nézz bele! Helyesírási hibák nincsenek benne, viszont egy mondat szúrja a szememet. " Egyáltalán túlélheti valaki a zombiapokalipszist?" Nem tudom, ez kicsit olyan nem jó megfogalmazás. Ezt jól meg mondtam... :D Szóval ez a zombiapokalipszis nekem nem tetszik, mert kicsit szerintem elvesz a történet komolyságából. Szerintem írd át ezt a mondatot valami olyasmire, hogy Egyáltalán túlélheti valaki ennek a következményeit? vagy simán hagyd ki. Ettől eltekintve igazán frappáns, és jó fülszöveggel büszkélkedhetsz!

  Történet: 
Már most az elején tanácsolom neked, ami nagyon fontos! A menübe rakj ki még egy linket, ahol a fejezetek/részek vannak, és javaslom ennek add a Bejegyzések címet, (a mostani Bejegyzések című oldalnak pedig a Főoldal nevet) és akkor oda csak rá kell kattintani az olvasónak, és legyenek ott belinkelve szép sorban a részek, mert így elég kényelmetlen keresgélni őket.
Első két rész: Meg kell, hogy mondjam, szépen fogalmazol, és a sztori igazán jól indul, ráadásul szerintem egyedi is, ami duplán jó. Viszont kicsit figyelj oda, mert néhol elgépelsz egy-egy szót, vagy elvétesz egy-két vesszőhibát, esetleg elhagyod a mondat végén a pontot, vagy becsúszik egy-egy szóismétlés. Viszont ezekből tényleg csak nagyon kevés van, úgyhogy még nem is annyira zavaró, és egy átolvasással simán ki lehet javítani. Mint mondtam, igazán egyedi történetnek ígérkezik, a fogalmazásod pedig nagyon jó, szépen leírod a dolgokat, és élvezetes olvasni.
Ahogy olvassa az ember a történeted, látni lehet, hogy amiről írsz, valamit értesz is hozzá, legalábbis nekem úgy tűnt, ami jó pont.
Utolsó két rész: Látom pörögnek az események, és már rengeteg zombi téblábol a történetben. Látom írtál bele egy-két igen csúnya szót, amit sürgősen vegyél ki, mert egyáltalán nem illenek oda, és fájó végigolvasni, mert engem személy szerint kizökkent.
Viszont az utolsó rész második felében nagyon szépen megfogalmaztad a dolgokat, meg az érzéseket, szóval csak így tovább!
Összességében: Szerintem egész egyedi történet, és a fogalmazásod is nagyon jó, viszont azt a pár csúnya szót hanyagold, mert egyáltalán nem illenek ide. Illetve egy átolvasással javítsd azt a néhány elgépelést/hibát, egyébként remek kis sztori ez!

  Design, és átláthatóság:
1. Blog elrendezése:
Először nézzük a modulokat. Én változtatnék a sorrenden. Nem muszáj pont így átállítani, de valami hasonlót érdemes lenne kihozni belőle. Szerintem így lenne jó a modulok sorrendje, felülről lefelé haladva sorolom fel: (zárójelben megjegyzem, látom van ott még egy kép oldalt, ami szerintem felesleges, elég egy kép, ami a fejléced) Fülszöveg, Menü, Oldaladatok (amit teljesen fölösleges még egyszer a menübe beraknod), Chat, Rendszeres olvasók (ez esetben Akik zombivá váltak), Zombiszámláló, Kövess, Innen jöttetek, Reklámfelület. Mint mondtam, nem kell pont így kinéznie, de valami hasonló jó lenne.
Mint azt már említettem, a menüdben még elférne egy Fejezetek rész, és esetleg én ennek adnám a Bejegyzések címet, annak ami most ezt a címet viseli, pedig egyszerűen a Főoldal címet, és ugye amit szintén említettem, hogy az oldaladatokat felesleges még egyszer kiírni a menübe. Valamint szerintem a blogarchívumot (Bejegyzések c. modul) levehetnéd, ha már csináltál a menübe egy részt a fejezeteknek.
2. Fejléc:
Hogy egyértelmű legyen, most nem a kis képről beszélek a jobb oldali sávban.
Tehát. Alapvetően jó a fejléced, illik a bloghoz, és tetszik, viszont egy valamin változtatnék. Nekem így kicsit olyan, mintha a cím csak úgy rá lenne rakva valahova, illetve túl nagy. Javaslom legyen kicsit kisebbre véve, és ne csak úgy odarakva a közepére, hanem találni kéne neki egy jó kis helyet. A betűtípus, és a többi kép jó rajta, szépen össze vannak mosva, és abszolút illik a bloghoz. Ennél jobban sajnos nem értek ehhez, szóval többet nem tudok írni róla.
3. Kinézet:
Az első dolog, amit megjegyeznék az az, hogy láttam, hogy egy részed másmilyen betűtípussal van írva, nem tudom, volt-e több ilyen is, de javaslom állítsd át, hogy mindegyik egyforma legyen. Illetve szintén tudom még javasolni, hogy a fejezeteket állítsd át sorkizártra, mert úgy sokkal szebben mutatna az összhatás.
Azt látom, hogy ha ráviszed a linkre az egeret, akkor pirosra vált, ami nagyon jó, éppen ezért érdemes lenne ezt alkalmazni az oldalsávban is, mert ott pedig kék marad.
Aztán, amibe még bele tudok kötni, az a chat. Aminek nagyon sürgősen változtasd meg a színeit, mert egyáltalán nem illenek oda. Javaslom a legegyszerűbb módot, hogy vedd átlátszóra, vagy maradj a halvány, világosabb zöldes-sárgás-kékes színeknél, persze ezt is ízlésesen kombinálva. Nem kell, hogy túl sokféle színű legyen, általában elég 2-3 árnyalat.
Ezt kivéve amúgy nagyon szép designod van, teljesen illik a történetedhez, és letisztult, nem agyoncsicsázott. 

Összességében nagyon jó, és szép bloggal büszkélkedhetsz, csak azt a pár hibát azért érdemes lenne kijavítani, hogy ezzel is növeld a blogod színvonalát, illetve még több látogatót csalogass magadhoz.
További jó blogolást kívánok!

Üdv: Annabelle N.

2 megjegyzés: